fredag 18 maj 2012

Ett segt pass och kakor

Igår blev det ett löppass på förmiddagen, innan jag stack iväg och va flytthjälp. Alltså, träning på förmiddagen är inte min melodi egentligen, men vad gör man inte?! Ville bocka av ett pass, känner att jag längtar till jag får tillbaka den goa löparkänslan som jag byggde upp innan jag åkte till Spanien. Den har ännu inte återkommit och jag saknar den. Den ger mig liksom lusten att ge mig ut. Nu har det känts som en ständig kamp att ge sig ut. Jag har ändå gett mig ut med tanken att "vi får se hur långt det blir, bara att jag ger mig ut är jag nöjd med". Det gör det lättare för mig att faktiskt komma ut. Igår kändes kroppen sådär, men jag tänkte ändå testa att springa en 7a (7 km). Det gick, men jisses va jobbigt det var. Jag släpade verkligen runt kroppen, tungt flås och inget löpsteg. Men det gick och när jag kom hem fick jag ändå den där sköna "after run"-känslan. Nöjd!

Idag har jag den här utsikten (bilden). Känns helt ok, men inge bra för formen. Här är det lätt att man blir ganska stillasittande. Dessutom är det väldigt gott med fika och ännu godare härute. Så fika har det blivit med alldeles för mycket fikabröd. Mår inge bra nu, varken mentalt eller fysiskt. Så imorrn blir det nog en roddtur om det inte blåser alldeles för mycket, annars en promenad när jag kommer hem. Eller löpning... Huvudsaken är att det blir nåt. Min önskan är att springa tre gånger i veckan och jag har en gång kvar och det är ju faktiskt två dagar kvar på den här veckan, så den här veckan kommer gå ihop sig träningsmässigt det är jag övertygad om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar