onsdag 1 augusti 2012

Igång igen!

Semestern är slut och då tycker jag att sommaren också är slut. Jaaa, iaf nästan... Även om temperaturen ute kanske säger något annat så är känslan i kroppen att sommaren är slut. Låter dystert, jag vet. Men det behöver det absolut inte vara. För med det kommer lite mer fasta rutiner, mer tid och lust för träning. När jag har semester så finns det ju så mycket annat kul att göra än att träna, så då låter jag liksom det få ta sin plats och njuter fullt ut. Så har jag gjort även denna sommar. Även om det blivit några löppass. Men jisses va tungt det är att springa när man inte gett kroppen bra näring. Det straffar sig direkt!

Men nu är som sagt vardagen igång igen och jag har återupptagit min träning mot 42 km. Har iofs kört några löppass under sommaren, men de räknas väl knappt. Nu är jag däremot taggad att dra igång full satsning. Väntar dock med att köra fullt ut förrän efter v 32. Det är mycket som ska göra och hinnas fram tills dess och mycket kul som måste bockas av. ;-)

Igår körde jag ett distanspass, gissar ca 7 km. Kroppen svarade bra! Det var kul, skönt och jag passade på att njuta hela vägen runt. Nöjd! Passet fick mig att få tillbaka lite driv och motivation att köra igen. Och idag känner jag mig lite sådär lagom sliten. Allt är som det ska vara! Funderar på om det blir ett kortpass ikväll eller om kroppen får vila lite. Eller kanske styrka... Ja, vi får se hur det känns ikväll helt enkelt. Heja mig, nu kör jag! :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar